Nu har företag med Teamstelefoni tillgång till ett fantastiskt sätt att se det som brukar vara osynligt. Nämligen information om inkommande samtal. Samtalsresan är en innovativ funktion med stor potential att stärka både produktivitet och kundupplevelse.
Vi på Infracom har hösten 2022 lanserat tredje generationens Teamstelefoni. Den har ett snyggare och enklare gränssnitt. Den inkluderar också den innovativa lösningen samtalsresan med potential att dramatiskt förbättra ert bemötande av inringande kunder.
Samtalsresan innebär att alla som har Teamstelefoni får växelfunktionalitet som tidigare var tillgänglig enbart för företag som investerat i stora contact-center-lösningar.
Dålig kundupplevelse ett vanligt problem
Med samtalsresan slipper du problem som ofta uppkommer i en vanlig telefonväxel.
Kanske har du till exempel stått i en evighetskö någon gång eller blivit runtskickad till olika personer när du ringer ett viktigt samtal. Kanske har du märkt att den du pratar med inte har en aning om att hen är den tredje personen du talar med.
Har du tänkt på att det kan vara så för dina kunder?
Avsaknad av information har hittills varit ett problem i växellösningar. Utan information är det svårt att ge bra kundsupport. Det är också svårt att förstå till exempel varför samtal hamnar fel eller varför svarstiderna är långa.
Samtalsresan möjliggör ett proaktivt bemötande
Samtalsresan är en ny funktion i vår Teamstelefoniapp som löser informationsproblemet. Den visar med enkel grafik hur den du pratar med behandlats innan samtalet kom till dig.
Du ser hur länge personen väntat, hur personen kopplats vidare, vem personen pratat med innan dig och även vem hen pratade med igår eller förra veckan.
Att du ser informationen innan du svarar gör att samtalen blir mer effektiva och du har chansen att proaktivt minimera eventuellt missnöje.
Du kan till exempel:
- Koppla samtalet till samma person som kunden pratade med senast
- Be om ursäkt om personen fått vänta
- Tipsa om ett annat knappval för att komma fram till rätt person snabbare nästa gång
- Klicka på länkar för att få upp kundens ärenden i tredjepartssystem
Förbättra svarstider och samtalsflöden
Du som är kundcenteransvarig kan också använda informationen för att förbättra er kundservice över tid.
Till exempel kan du analysera samtalshistoriken för att förstå varför samtal hamnar fel eller var eventuella flaskhalsar finns. Du kan följa upp era svarstider med hjälp av statistik.
Med dessa insikter kan du sedan optimera såväl svarstider som hur samtal bäst flödar genom er växel.
Integrera för att få ytterligare information
För att förstärka informationsfördelen ytterligare kan du integrera Teamsväxeln mot CRM-, support-, och affärssystem. Kundkortet kopplas till telefonnumret och öppnas när kunden ringer.
På så sätt får du inte bara information om samtalet i sig utan också aktuell information om kunden från exempelvis SAP, Zendesk, SupportPal, SalesForce eller CRM Dynamics.
Här kan du läsa mer om de integrationer som finns i nuläget.
Demovideo: Så här fungerar Teamstelefoni och samtalsresan
Vill du se hur nya Teamstelefoniappen och samtalsresan ser ut på insidan? Titta på demofilmen. Där får du Teamstelefoni förklarad på 5 minuter.
Kontakta mig.
Jag vill veta mer om telefoni i Teams!
Prenumerera på vårt nyhetsbrev!
Gillade du den här artikeln? Klicka här för att prenumerera på vårt nyhetsbrev och läs mer!