Skip to content

Nyhet: Det här är 3:e generationens Teamstelefoni

Ännu fler produktivitetsvinster och unika möjligheter att påverka kundupplevelsen. Det är några av fördelarna med tredje generationens Teamstelefoni som vi lanserar hösten 2022. Här är vad som är nytt.

Infracom var en av åtta globala ”direct routing” partners som 2018, tillsammans med Microsoft, lanserade Teamstelefoni. Sedan dess har vi utvecklat telefoniplattformen och apparna för Teams.

Kunderna har blivit allt fler och en stor användargrupp har fått komma med önskemål om förbättringar. Nu är tredje generationens Teamstelefoni här.

Nya Teamstelefonin – ökar produktiviteten ytterligare

De tidigare fördelarna med Teamstelefoni kvarstår i form av till exempel produktivitetsvinster, kostnadsbesparingar och enkelhet rent administrativt.

Här är det som är nytt i tredje generationen:

  1. Infinity Teams – en enda app

För att underlätta för användaren har vi tagit bort de tidigare Teamsapparna och ersatt dem med en enda där allt ingår.

  1. Snyggare och enklare

För att ytterligare underlätta för användaren har vi lagt mycket kraft på att förbättra utseendet. Färre val och stegvisa dialoger gör att användningen av samtliga funktioner blivit mer intuitiv.

  1. Ny innovativ funktion förbättrar er kundservice

En ny innovativ funktion är samtalsresan. Den visar grafiskt hur den du pratar med behandlats innan samtalet kom till dig – information som normalt är osynlig i en vanlig telefonväxel.

I samtalsresan kan du se direkt i Teams hur länge personen väntat, vem som kopplade personen vidare, vem hen pratade med innan dig samt även historik för vad som skett i tidigare konversationer.

Med samtalsresan kan ni förbättra ert kundmottagandet på telefon omedelbart med hjälp av den lättillgängliga informationen. Dessutom kan ni vässa er kundservice över tid genom att följa upp svarstider och optimera inställningarna för er växel.

  1. Integrationer mot andra system

I tredje generationens Teamstelefoni finns fler integrationsmöjligheter än tidigare. Du kan nu integrera Teamsväxeln mot CRM-, support-, och affärssystem som till exempel Saleforce, Hubspot, Zendesk, SAP, CRM Dynamics och många fler.

Då får du ytterligare information om den som ringer och kan skapa smidiga arbetsflöden mellan växeln och dina andra system.

Här kan du läsa mer om de integrationer som finns i nuläget.

  1. Teamstelefoni inte bara för teams

Telefonilösningen finns också för desktop och mobil. På så sätt kan du låta varje användargrupp använda den enhet som passar dem bäst men ändå ha en och samma plattform i botten.

Se hur det fungerar

Vill du se hur nya Teamstelefoniappen och samtalsresan ser ut på insidan? Titta på demofilmen. Där får du Teamstelefoni förklarad på 5 minuter.