Kundcase: Dugga
Dugga arbetar tydligt efter tesen att ingen elev ska påverkas av sitt namn, hudfärg, kön, religion eller hur man uppfattas i klassrummet när det kommer till betygsättning och utvärdering. Dugga möjliggör att alla prov blir rätt och rättvisa eftersom de flesta frågetyper kan automaträttas och dessutom kan rättningen göras anonymt. Detta medför naturligt att elever och lärare känner sig trygga och forskning visar att just trygghet ger bättre studieresultat.
Dugga startade som ett forskningsprojekt vid Handelshögskolan i Stockholm och målet var tydligt, att utveckla en plattform för rättvis kunskapsbedömning. En plattform för lärare skapad av lärare och basera all funktionalitet på riktig forskning. Plattformen skulle vara 100% digital och vara ett aktivt stöd genom hela inlärningsprocessen och vid kompetensutvärderingen, för att kunna fånga upp och stötta lärare och elever och möjliggöra extra för att uppnå studiekraven.
Digital bedömning håller på att bli normen både för elever som befinner sig fysiskt i skolan och för elever som studerar på distans och oavsett utbildningsform.
Minimal med support
Lika viktigt är det att alla med särskilda behov ska ha samma möjligheter att lära eller utbilda sig till det de drömmer om. Dugga möjliggör detta genom att kombinera forskning, pedagogik tillsammans med teknik som bland annat avancerad AI och mängder av stödjande funktioner som stöd för bland annat läsförståelse, stavning, språk, ljud, bild och video.
En lösning som alltid ska fungera och kräva minimal support ska självklart finnas i molnet och den logiska partnern för de företag som utvecklar för skola och lärande är Microsoft och deras moln Azure. Detta ger oss en driftsäker plattform med mängder av möjligheter och partnerlösningar och hög användarvänlighet som ett resultat. Samarbetet med Microsoft och deras partners blivit en prisbelönt plattform och det har tagit Dugga från användare i lilla Sverige till över 120 länder.
Microsoft Partner of the Year
Med coronapandemin i åtanke har Dugga gjort det möjligt att utbilda på distans över hela världen för många organisationer. Därför tilldelades Dugga även utmärkelsen Microsoft Partner of the Year i kategorin Education under 2020.
Från och med nu kommunicerar Dugga också med sina kunder med en helhetslösning för telefoni och växel integrerat med Microsoft Teams ifrån InfraCom vilket är av avgörande betydelse för ett litet företag med globalt kommunikationsbehov.
InfraCom och Teams
– Tidigare hade vi en telefonilösning med olika telefonoperatörer och vår växel var inte heller integrerad med våra mobiltelefoner. Vi använde redan Microsoft Teams för intern kommunikation och digitala möten, och insåg därför att vi kunde ha fördelar med att integrera all vår kommunikation i en enda plattform, säger Ola Sannerholm, Regional Sales Manager, Dugga.
Sökandet efter en ny kommunikationslösning var i full gång när InfraCom nämndes som ett alternativ ifrån kontakter hos Microsoft.
– Vi ville hitta en lösning som var flexibel. Vår organisation är i en tillväxtfas för tillfället, så med telefonin och växeln integrerad i Teams såg vi många funktioner som vi kunde dra nytta av, både nu och i framtiden.
Vi bestämde oss för att implementera InfraComs telefonilösning i Microsoft Teams, och resultatet har blivit en lösning med skalbarhet och bra funktionalitet till en rimlig kostnad.
– En pålitlig relation till vår leverantör i kombination med snabb service och hjälp när det behövs är jätteviktigt för oss. InfraCom har varit snabba och agila så fort vi har varit i behov av support.
Resultatet av vår nya lösning är att vi har en partner för samtliga våra kommunikationsbehov, samlat i en enda applikation och idag kan våra kunder komma i kontakt med oss på en genomsnittlig väntetid på 9 sekunder!